Strukturerad data är som att ge din webbplats ett språk som sökmotorer förstår perfekt. Så genom att markera innehåll med strukturerad data hjälper du Google och andra sökmotorer att förstå vad din sida handlar om, vilket i sin tur kan resultera i förbättrad synlighet och ett mer lockande sökresultat för användarna.
Det finns en rad olika typer av strukturerad data och vilken man ska använda beror på vilket innehåll som man vill märka upp.
Men tänk dig att:
Målet? En förbättrad användarupplevelse som inte bara fångar uppmärksamhet utan också leder till fler klick. För en sida med stjärnor, priser eller extra information ser mer attraktiv ut i sökresultatet och leder ofta till fler klick.
Det är även ett krav för att synas i vissa Google funktioner så som recept, vissa lokala sökningar och how to snippets. Syns man där tar man ofta tex en större plats i sökresultatet och ökar sina chanser mot konkurrenter och de som syns i samma sökresultat.
Har du arbetat med strukturerad data som en del av din SEO-strategi?
Vi ser till att ert företag alltid syns!
Kontakta Våning 18 idag för att boka ett kostnadsfritt möte och diskutera hur vi kan hjälpa dig att förbättra din hemsidas SEO, öka din synlighet och förbättra dina resultat!