När marknadsförare från hela världen samlas i Mountain View, Kalifornien, för Google Marketing Live 2024 står en sak klart: Google är all-in på AI. Här är våra takeaways:
Google lyfter ofta vikten av data och tillgångar av hög kvalitet, så att AI kombinerat med maskininlärning kan ta fram bra annonser och rikta dem mot rätt människor. GML 2024 är inget undantag.
AI Overview (tidigare kallat Search Generative Experience) är en anpassad sektion av sökresultatsidan som byggs av “Generativ” AI för att besvara lite klurigare sökfrågor med mer anpassade svar. Det blir nu tillgängligt i USA, och i fler länder senare i år. Men redan nu kommer fler funktioner.
Googles många förändringar inom automatisering och AI på senare år har inneburit en omställning för vår bransch.
Men genom att säkerställa att man har så mycket insyn som möjligt, och testa sig fram iterativt (inte trampa på gasen), kan man hitta fram till ett upplägg där AI arbetar åt en utan att man tappar kontrollen.
Ytterligare nyheter från GML 2024 inkluderar bland annat:
Fortsätt följa Våning 18 på LinkedIn och andra kanaler för att få nyheter och information om Google Ads och hur du kan använda AI på rätt sätt.
Boka ett möte med oss!
Kontakta Våning 18 idag för att boka ett kostnadsfritt möte och diskutera hur vi kan hjälpa dig att förbättra din hemsidas SEO, öka din synlighet och förbättra dina resultat!