Google har rullat ut en ny flik i Search Console som heter “Insikter” (eller Insights i engelsk version). Här får du en snabböversikt för att visa hur ditt innehåll presterar, utan att du behöver gräva i rapporter. Här kan du enkelt bevaka hur din hemsida och dess innehåll presterar.
Genom Google Search Console klassiska datumväljare kan du se resultat uppdelat i olika delar. Den visar vad i ditt innehåll och sökfrågor som ökat i popularitet samt vad som minskat i popularitet. Så genom den informationen kan man bland annat se:
Vill du sen ha en djupare rapport kan du klicka dig vidare på listobjekt (till exempel en sida eller ett land med toppresultat) för att gå vidare till resultatrapport och få en djupare sammanställning av datan.
Insikter är inte en ersättning för fördjupad SEO-analys – men den funkar riktigt bra för:
Helt enkelt en förenkling i verktygslådan – särskilt för den som jobbar nära innehåll eller kommunikation.
Har du fått tillgång till “Insikter” än? Har den hjälpt dig hitta något du annars missat?
Vi ser till att ert företag alltid syns!
Kontakta Våning 18 idag för att boka ett kostnadsfritt möte och diskutera hur vi kan hjälpa dig att förbättra din hemsidas SEO, öka din synlighet och förbättra dina resultat!