3 anledningar till att testa Bing

Det händer mycket på Google just nu—AI Mode, SGE, AI Max, etc.—och de flesta
annonsörer glömmer tyvärr av att Bing finns. Det innebär en missad möjlighet för många.

Annonser på Bing hanteras genom Microsoft Advertising, en plattform som påminner mycket om Google Ads—men med flera unika fördelar.

3 skäl att ge Bing en chans

 

  • Minimal arbetsinsats för att komma igång. Du kan importera dina befintliga
    Google Ads-kampanjer med några få klick. Sedan kan du göra justeringar efter
    behov.
  • Nå användare på unika plattformar. Visste du om att du kan nå användare på fler
    plattformar än bara Bing? Till exempel Windows 11, Outlook och Copilot. Beroende
    på var din målgrupp befinner sig kan det öppna upp nya möjligheter.
  • Lägre konkurrens och billigare CPC. Eftersom färre annonsörer känner till
    potentialen i Bing är ofta konkurrensen lägre. Det leder till billigare klick och att du får
    mer värde för din budget.

Så här kommer du igång 

1. Gå till https://ads.microsoft.com.
2. Skapa ett konto (du kan även utgå från ett befintligt Microsoft-konto).
3. Lägg till dina företagsuppgifter och skapa en betalningsmetod.
4. (Valfritt) Importera dina kampanjer från Google Ads.
5. Konfigurera konverteringsspårning för att mäta resultat.

Om du driver en webbutik och vill annonsera med Shopping-annonser behöver du även ett
Microsoft Merchant Center-konto, men det går snabbt att importera från Google Merchant
Center.

 

Vi ser till att ert företag alltid syns!

Kontakta Våning 18 idag för att boka ett kostnadsfritt möte och diskutera hur vi kan hjälpa dig att förbättra din hemsidas SEO, öka din synlighet och förbättra dina resultat!